سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسول اعظم (ص) می فرمایند: مَن ماتَ و لَم یَعرُف امامَ زَمانَهُ، ماتَ میتهً جاهلیه. یهنی هرکس بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.

اگر گفتید چـــــرا؟! به چند دلیل:

1. چون که تا انسان شناخت درستی از امام زمان (ع) خود نداشته باشد نمی تواند وی را الگوی و آینه خود قرار دهد و از او تبعیت کند.

2. چون شناخت امام زمان اساس انتظار است. زیرا بدون شناخت، در واقع شما نمی دانید که منتظر چه کسی هستید. این حالت کمی خنده دار است، آیا شما منتظر کسی هستید که فقط نامش م ح م د و لقبش مهدی است. خیر شما منتظر کسی هستید که شما را از مخمصه آخرالزمان و ظلم و فساد و جور آن نجات می دهد. شما منتظر نواده محمد (ص) هستید تا انقلابی جدید به پا کند، انقلابی پایدار. پس برای رسیدن به این هدف بزرگ و الهی باید او و هدفش را بشناسیم و برای رسیدن به این هدف او را یاری کنید. (یاری به امام زمان)

3. شناخت ظاهر و صورت امام زمان نیز بسیار مهم است زیرا با شناخت صفات ظاهری ایشان دیگر گول مهدی های قلابی و مدعیان دروغین را نخواهید خورد. همانطور که چند سال پیش نیز شخصی خود را امام زمان معرفی کرد اما به محض آنکه غربی ها آنرا دیدند قلابی و توزرد بودن آنرا تشخیص دادند. ( سازمان CIA درباره امام زمان پرونده ای کامل تشکیل داده اند و تنها اطلاعاتی که کم دارند، خانه و تاریخ ظهور ایشان است. تابه قول خودشان انقلاب تروریستی ایشان را در نطفه خفه کنند. اما زهی ... .)

4. چون با وجود اهل بیت است که خداوند شناخته می شود و پرستیده می شود و بدون آنها خداوند پرستیده نمی شد زیرا همه گمراه می شدند، همانطور که امام صادق (ع) چنین می فرمایند. پس باید آنها را شناخت تا خدا را شناخت.

5. چون انتظار صاحب الامر بهترین عبادت است و از طرفی انتظار بدون شناخت اصلاً مفهومی ندارد.

شناخت امام زمان فظائل و مزایای بسیار زیادی دارد از جمله اینکه:

امام محمد باقر (ع) می فرمایند: «از میان شما هرکس که این امر(امام زمان) را بشناسد و در انتظار آن باشد به منزله جهاد در راه خداست.»

در کتاب مکیال المکارم نیز آمده: امام باقر (ع) می فرمایند: «هرکس در حالی که امامی نداشته باشد بمیرد مثل مردن جاهلیت است و هرکس امامش را بشناسد و بمیرد از بابت عدم ظهور وی هیچ ضرری به ایشان نمی رسد [زیرا] مانند کسی است که در خیمه قائم با آن حضرت باشد.»

امام علی (ع) می فرمایند: «ائمه دین از طرف خداوند تدبیر کنندگان امور مردم و کارگذاران آگاه بندگان اند. کسی به بهشت نمی رود جز آنکس که آنها را شناخته باشد و کسی در جهنم سرنگون نمی شود جز آنکس که منکر آنان شود و امام دین هم وی را نپذیرند.»

امام باقر (ع) می فرمایند: «راه رضایت خداوند اطاعت از امام است بعد از شناخت او.» پس باید امام زمان خود را شناخت و براساس شناخت خود از وی پیروی کنیم، و حقی که نسبت به ایشان دارم را اداء کنیم تا انشاء الله به زودی از یاران با وفای ایشان خواهیم بود.

امام حسن عسکری (ع) د رمعرفی فرزندش امام زمان (ع) می فرمایند: فرزندم امام و حجت الله پس از من است هرکس بمیرد و او را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده.

امام موسی کاظم نیز می فرمایند: هرکه امام زمانش را به شخص و صفاتش نشناسد به جمع کتاب های خداوند کافر است.

منبع:

http://mowood.blogfa.com/






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89 فروردین 10 توسط کیوان
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin