سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
«هنگامی که نشانه‌های ظهور تحقق یافت، مهدی علیه السلام از تهامه خارج می شود. او گنج‌هایی دارد نه از طلا و نقره، بلکه از اسب‌های زیبا و مردانی به تعداد جنگجویان اهل بدر، 313 نفر، که خداوند آنان را از شهر های دور دست گرد می آورد.
آنان در راه اطاعت و پیروی از مهدی علیه السلام نهایت تلاش و کوششان را به کار می گیرند. او نوشته ای مهر شده دارد که در آن همه یارانش به نام و به مشخصات ظاهری‌شان معرفی شده است.»
امام صادق علیه السلام نیز فرمود:
« یاران حضرت مهدی علیه السلام نسبت به او در نهایت اطاعت و فرمانبرداری هستند.»

منابع:
بحارالانوار، ج 51 ،ص 48 ،حدیث 4
بحارالانوار، ج 308، حدیث 86

  

نیروی یاران

در احادیث پیشوایان معصوم علیهم السلام نیرو و قدرت یاران حضرت مهدی علیه السلام این گونه بیان شده است:
هنگامی که حضرت مهدی علیه السلام پرچمش را به اهتزاز در می آورد، خداوند هر گونه بیماری، آفت، ضعف، سستی و ناتوانی را از شیعیان برطرف می کند، قلب هایشان را مانند پاره های آهن می گرداند و به هر یک از آنان به اندازه نیروی 40 نفر می بخشد، خداوند ترس را از قلب هایشان خارج می کند و در قلب های دشمنان اهل بیت جای می دهد.
در زمان ظهور، یاران حضرت مهدی علیه السلام آن چنان قوی و نیرومند می گردد که اگر نیروی خود را برکوهی وارد کنند آن را از جای بر می کنند؛ آنان از شیر پر جرأت تر و از نیزه برنده تر خواهند بود، یاران حضرت مهدی علیه السلام با نیزه دشمنان خدا را مجروح می کنند و با شمشیر به آن ها ضربه می زنند و با قدم هایشان آنان را پایکوب و پایمال می کنند.
منابع: بحارالانوار، ج 51، ص 35، حدیث 4

 


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89 فروردین 4 توسط کیوان

مشخص کردن اهداف کمی و کیفی آماده‌سازی زمینه‌های ظهور
برای تدوین راه‌برد آماده‌سازی زمینه‌های ظهور، باید اهداف بر اساس درک درست از جهان‌بینی و ایدئولوژی و معیار‌ها و ارزش‌های اعتقادی مشخص شود. هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید دارای ویژگی‌های ذیل باشند:
الف) بتوان به صورت کمی آنها را سنجید؛
ب) واقعی باشند؛
ج) بتوان آنها را درک کرد؛
د) بتوان به آسانی به آنها دست یافت.
این اهداف باید در چارچوب ارزش‌ها سنجیدنی باشد و به صورت کمی، چالش‌گر، واقعی و سازگار با دیگر هدف‌ها و الویت‌بندی شده باشند.
اهداف آماده‌سازی زمینه‌های ظهور در نظام اسلامی عبارتند از:
1. خودسازی فردی و اجتماعی و حرکت به سمت انسان کامل (امام زمان(عج)) و کسب رضایت الهی؛
2. جهت‌گیری تمام فعالیت‌ها به سمت آماده‌سازی زمینه‌های ظهور؛
3. گسترش نظارت عمومی و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برای هدایت انسان‌ها در تمامی ابعاد؛
4. مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی برای استقرار نظامی مبتنی بر قسط و عدل؛
5. ایجاد نهضت‌های آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز و عدالت‌خواهانه برای دفاع از نوامیس مسلمانان؛
6. گسترش فرهنگ مهدویت و خنثا نمودن برداشت‌های انحرافی از انتظار؛
7. آماده کردن خود و جامعه در ابعاد مختلف برای ظهور منجی عالم(عج).
تدوین راه‌برد آماده‌سازی زمینه‌های ظهور
اعتقاد به ظهور منجی عالم و نیاز به آمادگی برای انقلابی جهانی، چنان ضروری است که بزرگان ما انتظار را راه‌بردی مهم در این برهه از زمان می‌دانند. انتظار دوره آماده‌سازی فردی و اجتماعی به شمار می‌آید که زمینه‌ساز انقلاب جهانی منجی عالم است. هر حرکت و انقلابی که این دوره را پشت سر نگذاشته باشد، ناقص بوده، به نتیجه نخواهد رسید. هر انقلابی که دوره انتظار و آماده‌سازی نداشته باشد و بر اساس جو محیط و جریان حاکم حرکت نماید، در همان گام‌های اول در زیر بار فشار‌ها و ابهام‌ها گرفتار می‌شود. انسان منتظر باید در زندگی فردی و اجتماعی طرح راه‌بردی و نقشه داشته باشد و بر این اساس حرکت کند و خود و محیط اطرافش را آماده سازد. طرح راه‌بردی بر اساس اهداف مشخص شده شکل می‌گیرد و اهداف بر اساس معیار‌ها و ارزش‌های اعتقادی مشخص می‌شود. انسان معتقدی که در محیط اطراف خود ظلم و فساد و بی‌عدالتی می‌بیند، نمی‌تواند به آن بی‌اعتنا باشد. برای مقابله با آن باید آگاهانه برنامه‌ریزی و عمل نماید.

 


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88 اسفند 25 توسط کیوان
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin